przesyłki kurierskie dhl

Przesyłki kurierskie DHL

Jak DHL realizuje przesyłki kurierskie?

DHL jest obecnie absolutnym liderem w dziedzinie międzynarodowych usług ekspresowych oraz logistyki obsługując 2,5 miliona klientów w ponad 220 krajach na całym świecie. Posiada 250 samolotów i oddziały na pięciuset lotniskach, dzięki czemu linie transportowe są obsługiwane szybko i sprawnie. W roku 1991 po zmianach ustrojowych i w okresie gwałtownych przemian gospodarczych DHL zawitał także do Polski, gdzie do 2003 roku funkcjonował jako DHL International Poland. Obecny DHL Express w Polsce najlepiej jest opisać liczbami:
– ponad 5 tys. pracowników i kurierów;
– 6 sortowni lotniczych i 4 krajowe;
– 3 samoloty;
– ponad 2300 tras kurierskich;
– 600 połączeń pomiędzy terminalami;
– 49 biur i terminali;
– 47 Punktów Obsługi Klienta i ponad 170 punktów Service Point.

Wiele rodzajów przesyłek w ofercie

DHL zajmuje się głównie transportem przesyłek standardowych, ale także ponadgabarytowych i niestandardowych w kraju oraz za granicą, gdzie obsługiwane są przez fracht lotniczy i morski. Podstawowym rodzajem przesyłek są przesyłki kurierskie krajowe. Kurier DHL dostarcza je jeszcze w tym samym dniu, w następnym dniu roboczym przed określoną godziną lub w ustalonym wcześniej, nieprzekraczalnym terminie. Klient jest na bieżąco informowany o losach przesyłki, w dniu doręczenia otrzymuje też SMSa z przybliżoną godziną dostawy. Jeżeli wystąpią jakiekolwiek problemy powodujące ewentualne opóźnienie dostawy, natychmiast jest o tym zawiadamiany.

Najważniejszy jest termin dostawy

DHL oferuje następujące rodzaje obsługi kurierskiej:
– Express, czyli usługi kurierskie oraz transport przesyłek;
– Parcel to usługi paletowe, przesyłki cięższe i o większych gabarytach;
– Global Forwarding, Freight- spedycja morska i powietrzna oraz lądowa na terenie Europy, Rosji i Bliskiego Wschodu;
– Supply Chain to łańcuch dostaw. Są to rozwiązania logistyczne skierowane do firm z różnych sektorów oraz wszelkiego rodzaju usługi transportowe i magazynowe.

Wysoka jakość usług DHL została w Polsce dostrzeżona, doceniona i wielokrotnie nagradzana.

We wrześniu 2011 roku DHL Express został nagrodzony przez klientów Godłem Jakości Obsługi 2011, dzięki czemu dołączył do prestiżowego grona Najprzyjaźniejszych Firm w Polsce. Firmę nagradzano także za troskę o wewnętrzny rozwój i jakość. Otrzymywała Bursztynowe Statuetki za szkolenia, rozwój pracowników i kształtowanie kultury organizacyjnej w Konkursie Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Zdobyła także Złotą Statuetkę i tytuł Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Warto także wspomnieć o zaangażowaniu DHL w ochronę środowiska i klimatu oraz pomocy ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych.

Dodaj komentarz

Korporacja kurierska DHL – historia, fakty, dane